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Thursday, May 2, 2019 - 10:49

Discussion Question 2 – Development

Development encompasses the infrastructure and tools needed to support the sector. Development refers to training, skill building, financing, or work at a certain phase of completion. Development references the beginnings of growth for the maker or the product. Support for creative talent, innovation, and risk are at the heart of development and are foundational pieces in fostering a strong creative and cultural industries sector.

What key development supports do you think would contribute to a healthy and prosperous sector for years to come?

If you would prefer to send us your thoughts privately, please email your responses to TC-CCIS-ENGAGE@gov.yk.ca. Thank you for participating.

Keshah Austin
Communication & Engagement Intern

Comments

Annie Avery
Friday, May 17, 2019 - 09:51
Encouraging and engaging young artists, and potential artists is key to ensuring that there is growth in the sector. For example, the Wood Street MADD programs have been part and parcel of the dance schools, music teachers, and drama productions. As more elementary students are shown these programs, they have more to aspire to. There are many examples of successes in the sector because of these programs. Getting out to communities is not so successful. Consistent and longer lasting support for rural programs could make a difference. Examples could include longer lasting support for violin programs in rural areas. Five years could be considered a minimum for trying a rural music or drama program.
Encourager et engager les jeunes artistes et les artistes potentiels est essentiel pour assurer la croissance du secteur. Par exemple, les programmes MADD de Wood Street font partie intégrante des écoles de danse, des professeurs de musique et des productions théâtrales. Au fur et à mesure que ces programmes sont montrés aux élèves du primaire, ils ont de plus en plus de aspirations. Il existe de nombreux exemples de succès dans le secteur grâce à ces programmes. S'adresser aux communautés n'est pas un succès. Un soutien constant et durable aux programmes ruraux pourrait faire la différence. Les exemples pourraient inclure un soutien à long terme pour les programmes de violon dans les zones rurales. Cinq ans pourraient être considérés comme un minimum pour essayer un programme de musique ou de théâtre en milieu rural.
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Chris Caldwell
Monday, June 3, 2019 - 17:16
Annie's reference to programs in rural communities and her example of violin studies identifies how expensive said educational services can be as there may be only 1 or 2 students in each location with long distances between; requiring travel and accommodations plus instruction time for the teacher plus weather and road conditions (risk). The issue could be easily and cheaply resolved via live streaming video instruction. This method could also create a new way of linking up students in different towns providing opportunity for them to practice together without the expense and risk of travel. Use the technology we have at our fingertips!
La référence d'Annie aux programmes dans les communautés rurales et son exemple d'études sur le violon identifient le coût desdits services éducatifs, car il peut n'y avoir qu'un ou deux étudiants dans chaque endroit séparés par de grandes distances. nécessitant des frais de déplacement et d'hébergement, plus du temps d'instruction pour l'enseignant, ainsi que des conditions météorologiques et routières (risque). Le problème pourrait être résolu facilement et à moindre coût via des instructions vidéo en streaming en direct. Cette méthode pourrait également créer un nouveau moyen de relier les étudiants de différentes villes en leur offrant la possibilité de pratiquer ensemble sans les frais et les risques liés aux déplacements. Utilisez la technologie à portée de main!
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yukonnaise
Monday, June 3, 2019 - 17:58
Rachel Grantham here. I replied to Chris' comment but it doesn't appear here that I can see. I wholeheartedly agree with Chris that video conferencing would be a great tool, perhaps not for children, but for adults. As far as young children are concerned, it's so important for there to be a person in the room for them to build a relationship with, for the teacher to be able to see, hear and touch in real time. I do know there are students who are taking lessons through Skype--generally these students already studied in person with some one.But I would think with adults who already have a skill set that they wish to develop, video conferencing would work well to access expertise.
Rachel Grantham ici. J'ai répondu au commentaire de Chris mais il n'apparaît pas ici que je puisse voir. Je suis tout à fait d’accord avec Chris pour dire que la vidéoconférence serait un excellent outil, peut-être pas pour les enfants, mais pour les adultes. En ce qui concerne les jeunes enfants, il est tellement important qu’il y ait une personne dans la pièce avec laquelle ils puissent construire une relation, afin que l’enseignant puisse voir, entendre et toucher en temps réel. Je sais qu'il y a des étudiants qui suivent des cours via Skype - en général, ces étudiants ont déjà étudié en personne avec quelqu'un.Mais je penserais qu'avec des adultes qui possèdent déjà un ensemble de compétences qu'ils souhaitent développer, la vidéoconférence conviendrait parfaitement. compétence.
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