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Thursday, May 2, 2019 - 11:15

Discussion Question 1 – Marketing

Marketing and communications are critical to success in bringing creative and cultural products to consumers and growing the sector.  Creating the right product, setting the right price, identifying the right market, understanding export challenges and opportunities, and undertaking effective promotion are essential considerations for the long term stability of those retailing cultural products and services.

 

Looking ahead for the next 10 years, what would you like to see in place that would make a positive impact on your ability to market or promote your work?

 

If you would prefer to send us your thoughts privately, please email your responses to TC-CCIS-ENGAGE@gov.yk.ca. Thank you for participating.

Keshah Austin
Communication & Engagement Intern

Comments

Annie Avery
Friday, May 17, 2019 - 09:32
In the music industry, marketing is now done with film/video. The biggest single thing that could happen is a simple fund/opportunity where musicians could make a short promotional video. This has been tried, with great results, but we need more of it available. Music Yukon could even be the administrator of this opportunity. Funding does not necessarily have to cover 100% of costs, as cost sharing with artists can ensure commitment.
Dans l'industrie de la musique, le marketing se fait maintenant avec film / vidéo. La plus grande chose qui pourrait arriver est un simple fonds / opportunité où les musiciens pourraient faire une courte vidéo promotionnelle. Cela a été essayé, avec d'excellents résultats, mais nous avons besoin de plus de ressources disponibles. Music Yukon pourrait même être l'administrateur de cette opportunité. Le financement ne doit pas nécessairement couvrir 100% des coûts, car le partage des coûts avec les artistes peut garantir l'engagement.
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Chris Caldwell
Tuesday, June 4, 2019 - 12:14
In today's visual art industry the artist must be technologically savvy to market online or willing and able to focus solely on art that appeals and is affordable to the tourist market as the local market is limited to a buying audience of only a few hundred. Yukon's art retail shops have dwindled to only a few as more private artist groups have established their own "closed shops" (meaning members only). In recent times publishing art in print form has changed drastically : example - I once could publish low cost posters and prints based on volume (the more you print in a run, the lower the individual price per unit), nowadays artists can only publish short runs as the price per unit is the same whether one publishes 5 or 500 leaving no profitable gain meaning self-publishing of art has become a vanity product for promotional purposes only and for no income. Added to these new age burdens are the issues of sky-rocketing costs for importing manufactured products (such as printed coffee cups, etc.) and/or exporting said goods to Outside markets - the new gas tax will close the doors to many sales opportunities as at present shipping out a $10.00 poster costs $18.00 minimum, there aren't many buyers who are willing to pay $28.00 for a $10.00 online purchase and as of July 1 that price will climb. Yukon needs to establish an out-of-territory agency to publish, stock, market and sell Yukon's visual art products beyond our borders via a virtual store front and brick & mortar warehouse (example: Amazon). Yukon's local based visual art market is over-saturated (Economic Development says so) thus Outside markets are the only options to create a future for Yukon's visual artists so we can support ourselves without requiring constant begging for hand-outs from Arts funding.
Dans le secteur des arts visuels, l’artiste doit être à la pointe de la technologie pour commercialiser en ligne ou vouloir et pouvoir se concentrer uniquement sur des œuvres attrayantes et abordables pour le marché touristique, le marché local se limitant à quelques centaines de spectateurs. Les magasins de vente au détail d’œuvres d’art du Yukon n’ont plus que peu d’entre eux, alors que de plus en plus de groupes d’artistes privés ont créé leurs propres «magasins fermés» (pour les membres uniquement). Récemment, la publication d’œuvres d'art sous forme imprimée a radicalement changé: par exemple, je pouvais publier des affiches et des impressions à faible coût en fonction du volume (plus vous imprimez en série, plus le prix unitaire est bas), de nos jours, les artistes ne peuvent publier que fonctionne comme le prix unitaire est le même, que l’on publie 5 ou 500, ne laissant aucun profit rentable, ce qui signifie que l’auto-édition de l’art est devenue un produit vanité à des fins promotionnelles uniquement et sans revenu. À cela s'ajoutent les coûts exorbitants liés à l'importation de produits manufacturés (tels que des tasses à café imprimées, etc.) et / ou à l'exportation desdits produits sur des marchés extérieurs - la nouvelle taxe sur l'essence fermera la porte à de nombreuses opportunités de vente pour le moment, l'envoi d'une affiche de 10,00 $ coûte 18,00 $ minimum, de nombreux acheteurs ne sont pas disposés à payer 28,00 $ pour un achat en ligne de 10,00 $ et, à compter du 1er juillet, ce prix augmentera. Le Yukon doit créer une agence extraterritoriale chargée de publier, de stocker, de commercialiser et de vendre les produits d’art visuel du Yukon au-delà de nos frontières via une devanture de magasin virtuel et un entrepôt brick & mortar (exemple: Amazon). Le marché local des arts visuels au Yukon est sursaturé (Développement économique le dit bien). Ainsi, les marchés extérieurs sont les seules options pour créer un avenir pour les artistes visuels du Yukon. Nous pouvons ainsi subvenir à nos besoins sans avoir à réclamer sans cesse des subventions du programme Arts.
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